Gyakran Ismételt Kérdések – 112 SOS

Mi a 112 SOS Hallássérülteknek alkalmazás?

A 112 SOS Hallássérülteknek alkalmazás az egységes európai segélyhívószám, a 112 hivatalos SMS alkalmazása.

Miért hasznos az alkalmazás?

Az alkalmazás segítségével néhány érintéssel, pár másodperc alatt minden, az intézkedéshez szükséges információt beküldhet a 112 számára. Az üzenet tartalmazza a helymeghatározást (GPS koordináták), a személyazonosítás, cselekmény meghatározást, az érintettek számát és hogy fennáll-e életveszély. Az automatizált és a feleletválasztós rendszerből adódóan az alkalmazás alapvetően úgy készült, hogy csak releváns tartalmat lehessen bejelenteni.

Mikor használjam az alkalmazást?

Az alkalmazást kizárólag vészhelyzetben használja, mikor mentők, rendőrség, vagy tűzoltóság segítségére van szükség!

Hogyan jutok az alkalmazáshoz?

Az alkalmazás ingyenesen letölthető a Google Play Áruházból és az App Store-ból.

SMS útján is ingyenes a kapcsolatfelvétel a 112-vel?

Ugyan úgy, mint a hívások esetén, a 112 -re történő SMS küldés is költségtérítésmentes.

Milyen készülékeken működik az alkalmazás?

A 112 SOS Hallássérülteknek alkalmazás Android és iOS operációs rendszerű készülékeken működik. Az Androidos alkalmazás az Android 4.1+ szintű okostelefonokat támogatja. Az iOS alkalmazás legalább iOS 11 operációs rendszer verziót futtató okostelefonokat, illetve táblagépeket támogatja.

Mik a szolgáltatás műszaki feltételei?

Az alkalmazás segítségével SMS-t csak SMS küldésre alkalmas SIM kártyával rendelkező mobil eszközről lehet küldeni, függetlenül attól, hogy feltöltőkártyás, vagy előfizetéses díjcsomagról beszélünk.

Milyen engedélyeket kell megadni az alkalmazásban?

Felugró ablakban kell engedélyezni a következőt: Hozzáférés az eszköz földrajzi helyéhez. Erre azért van szükség, hogy a GPS koordináták az üzenetbe automatikusan beépüljenek.

Hogyan működik az alkalmazás?

Bemutató videó

Mi történik a bejelentés után?

A bejelentés után a 112-es hívásfogadó rendszer SMS-ben értesíti Önt a bejelentés fogadásáról. Amennyiben szükséges a 112 operátora hívás útján, vagy SMS-ben felveszi Önnel a kapcsolatot.

A helymeghatározás mindig pontos?

A pontosság a Felhasználó mobiltelefonja által használt GPS szerint alakul. Az épületen belüli helymeghatározás problémája az épületek árnyékolásából ered. Az alkalmazás működését nem befolyásolja, hanem adott esetben a GPS-koordináták nem lesznek pontosak. A helymeghatározás beltéren akár km-es távolságot mutathat a valós helyzethez képest. Amennyiben a felhasználó pontatlanságot tapasztal, a „további üzenet” mezőbe írt tartalommal pontosíthatja a tartózkodási helyét.

Technikai probléma esetén hova fordulhatok?

Az alkalmazással kapcsolatos technikai probléma esetén E-mail útján veheti fel a SoleCall Kft-vel a Kapcsolatot.

Mi történik valótlan bejelentés esetén?

 A valótlan bejelentés szabálysértésnek minősül és pénzbírsággal büntethető.

Széchenyi 2020